КОНСПЕКТ УРОКУ З НАВЧАННЯ ГРАМОТИ (ЧИТАННЯ)+ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Тема: Буква Щ, щ,(ща), позначення нею звукосполучення «шч». Бесіда на тему «Наша Батьківщина»
Мета. Ознайомити учнів з буквою «ща», яка позначає не один звук, а звукосполучення [шч], удосконалювати вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів: вчити читати склади і слова з буквою «ща», збагачувати словник словами з цією буквою , виховувати любов до рідного краю, своєї Батьківщини.
Обладнання. Фішки на позначення голосових і твердих та м’яких приголосних звуків, таблиця з друкованими великою і малою буквами Щ щ, електронна презентація, надруковані географічні назви та словникові слова.
Тип уроку: формування нових знань.
Зміст уроку
І. Організаційний момент.
Продзвенів уже дзвінок.
Час почати наш урок
Тож і ми часу не гаймо
І урок наш починаймо.
Поверніться до гостей
Привітайтесь «Добрий день!».
- Працювати на цьому уроці ми будемо під гаслом…Щоб прочитати гасло, треба скласти його з розсипаних слів (Добре того навчати, хто хоче все знати.)
- А ви хочете багато знати?
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
- Сьогодні в нас незвичайний урок. А знаєте чому? Тому, що за вами буде спостерігати Мудра Сова . Вона для вас підготувала багато цікавих завдань
- Мовна розминка
Розпочнемо наш урок з артикуляційної гімнастики.
Дихальні вправи:
вдих-видих (вдихаємо аромат троянди); (Слайд )
подути на кульбабку, щоб вона розлетілася; (Слайд )
Вправи для язика:«поклацати» язиком як іде коник, як біжить; (Слайд )
2.Читання складів з інтонацію.
Діти разом з учителем читають склади на дошці ,
спочатку підвищуючи інтонацію, а потім – знижуючи.
НЕ
МУ СО
ШІ ШЕ
НЮ ЖИ
РЯ ЛЬО
3.Складання слів із складів.Складання речень із утвореними словами.
Готуємо до читання свій розум.
Це склади,швидше слово з них склади
Діти беруть картки , читають склади і намагаються скласти слова з цими складами.
Євгенко
Веселка
єхидна
4.Читання слів-блискавок
Метро Київ
Батько
Гори
Море
Край сад
дід
5. Розучування частомовки (Вправа «Мікрофон») (Слайд )
Готуємо до читання свої язички.
Читаємо разом зі мною.
Жу-жу –жу, жу-жу-жу!
Я із сонечком дружу!
Шу-шу-шу, шу-шу-шу
З вітерцем я теж … .
Лі-лі-лі, лі-лі-лі!
Українці ми малі!
Ай-ай-ай, ай-ай-ай!
Я люблю свій рідний … !
Беремо мікрофон в руки і починаємо говорити частомовку чітко, як артисти.
- «Мозковий штурм»
- Яку букву ми вивчили на попередньому уроці?
- Який вона позначає звук: голосний чи приголосний;
7.Гра «Назви слова з буквою «Є».
8.Закріплення артикуляції звуків [ш], [ш´].
- Послухайте скоромовку.
- Яка буква зустрічається в ній найчастіше?
Мама шубку Шурі шила
Шовком, шерстю шви обшила.
- Який звук вона позначає? [ш], [ш´].
9.Закріплення артикуляції звуків [ч], [ч´].
Чепурненький Чебурашка
Чіполіно чеше чуб.
- Яка буква зустрічається в ній найчастіше?
- Який звук вона позначає? [ч], [ч´].
ІІІ. Повідомлення теми й завдань уроку.
- Сьогодні до нас прийшла телеграма
«Дорогі, діти!
Запрошую вас на День народження.
Хочу його відсвяткувати разом з вами
Буква « ».
IV. Вивчення нового матеріалу.
- Що це за буква? Щоб дізнатися про це, ви повинні виконати наступне завдання від Мудрої Сови.
- Загадка.
Що тут казати – хижа вкрай,
У неї апетит найкращий.
Карасику ти не дрімай,
А то в її потрапиш пащу!
Розповідь учителя про щуку - хижу рибу.
Звичайна щука може досягти в довжину більш ніж 1,5 метра, маса 35 кілограм. Тіло риби має видовжену форму. Щука – хижа риба. Тримається в заростях водянистої рослинності. Поїдає річкових риб – таких як піскар, голець, лящ. Навесні щука з охотою поїдає жаб. Відомі випадки, коли великі щуки хапали та затягували під воду мишей і пацюків.
2.Звуко-буквенний аналіз слова щука. .
(Учні викладають звукову модель фішками)
- Вимовіть слово;
- поділіть слово на склади;
- визначте наголошений склад;
- назвіть звуки: [ ш]- приголосний, твердий;[ч] – приголосний, твердий; [у] – голосний звук, наголошений;[к] – приголосний, твердий;[а]- голосний, ненаголошений.
3. Артикуляція звукосполучення[ шч]
Губи висунуто вперед, зуби видно; зуби зближені; широкий кінчик язика піднято вгору; потік повітря йде через рот посередині язика; голосові зв’язки не напружені, голос не утворюється.
4.Ознайомлення з буквою Щщ «ща»
- Звуки ми з вами чули і вимовляли. Час вже познайомитися з буквою. А її ми маємо що?(Побачити і ндрукувати)
Ось ця буква.
5.Розгляд друкованої букви.
- Хто знає, як називається ця буква?
- Ця літера відрізняється від інших тим, що завжди позначає не один, а дваприголосні звуки одночасно.
6.Хвилинка фантазії.
- На що схожа ця буква?
7.Робота в зошиті.
Друкування букв Щ щ за зразком, порівняння написання великої і малої букви.
8.Добір слів з буквою «ща».
(Щеня, щиглик, щітка, щур, щука, ящірка, щавель).
9.Читання слів, поданих аналітико – синтетичним способом.
10.Розвиток мовлення учнів.
- Діти, ми вивчили нову букву – “ща” і тепер зможемо прочитати одне з найдорожчих слів для кожної людини. Виконайте дії і прочитайте утворине слово.
Батько-о+ів+щина
- Як називається наша Батьківщина?
V. Руханка.
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній,
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться,
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте
І за парти тихо сядьте.
VІ. Робота з «Букварем»
1.Розгляд предметних малюнків і звукових моделей слів щиглик, щука, ліщина.
2.Читання слів з буквою «ща».
-Які люди у нас проживають на Україні? (Щирі, щедрі).
Україна – це край, де ви народилися і живете, де живуть ваші батьки. Від слова "батько" утворено дуже важливі слова. Давайте їх прочитаємо у вашому Букварі (діти читають хором):
Батько, батьківський, Батьківщина.
- Чи можна ці слова вважати родичами? Чому?
3. Робота над віршем.
3.1 Читання вірша вчителем.
Батьківщина починається з маминої колискової пісні, з мудрого батьківського слова. Послухайте батьківську науку.
Все на світі можна
Вибирати, сину.
Вибрати не можна
Тільки Батьківщину.
- Яку пораду дає батько синові? Як ви розумієте ці слова?
- З якою інтонацією ви прочитаєте вірш? (Серйозно, з повчальною інтонацією, урочисто, піднесено).
3.2 Читання вірша дітьми.
4. Робота над прислів’ям. Читання, пояснення, заучування напам’ять.
5. Ознайомлення з текстом «Наша Батьківщина».
5.1. Підготовка до сприйняття змісту. Робота з фізичною картою України.
- На цій карті зображена наша земля, країна, Батьківщина – Україна. Такою ми можемо її побачити, якщо летітимемо в літаку високо над землею. Можна сказати, що це маленька кольорова фотографія нашої великої Батьківщини – України.
-Розгляньте уважно карту і скажіть, які кольори ви бачите на ній?
- Чи знаєте ви, що означають ці кольори? Коричневим кольором зображені гори, зеленим – рівнини, а синім –ріки і моря.(Всі географічні назви вчитель показує на карті, демонструє зображення і прикріплює відповідні назви)
- -Яка найбільша річка протікає через Україну? (слайд) Старовинна назва Дніпра - Славутич. Найбільше і одне з найкрасивіших міст України розкинулось на берегах Дніпра – це Київ.(слайд) Свої води Дніпро несе у "Чорне море".(слайд)
На заході України коричневими пасмами пролягають гори Карпати, а на півдні – Кримські гори.(слайд)
На сході України, в Донецькій області, або в Донбасі , можна побачити незвичайні споруди - шахти .(Слайд) Шахта – це підземна споруда. В шахтах добувають вугілля, воно схоже на чорне каміння (демонструє). Його використовують як паливо, виготовляють бензин, пластмасу, ліки.
- Прочитайте ці слова ще раз. Чому вони пишуться з великої букви?
Ось ми і підготувались до слухання тексту "Наша Батьківщина".
5.2. Читання тексту вчителем.
5.3 Перевірка розуміння прочитаного за запитаннями.
- Як називається наша Батьківщина?
- Прочитайте слова з буквою (ща).
- Відшукайте скільки вжито в тексті слово Батьківщина.
- Про яку річку йдеться мова?
5.4 Словникова робота.
Прочитайте в парах слова, які вам зустрінуться в тексті (Слова надруковані на окремих аркушах). Обговоріть їхнє значення.
Батьківщина – рідний край.
Прадід – батько діда або баби, у переносному значенні – людина минулих поколінь, предок.
Льон – трав’яниста технічна рослина, зі стебел якої виготовляють волокно, а з насіння –олію.(слайд)
Безкраї – які не мають видимих меж, безмежні.(слайд)
5.5 Читання тексту “ланцюжком”. Складання «павутинки»
Учні поодному реченню читають тексті дають відповіді на запитання.
-Що таке Батьківщина? (прикріплюємо слово земля)
- Чия це земля?
- Що таке Батьківщина? (прикріплюємо слово край)
- Який край? (прикріплюємо слова мова,пісня)
- Як називається наша Батьківщина? (прикріплюємо слово Україна)
- Що таке Україна? (прикріплюємо слова лани. поля, сади)
- Що є в Україні? (прикріплюємо слова гори Карпати, шахти Донбасу)
- Що таке Дніпро-Славутич? (прикріплюємо слово Дніпро)
- Користуючись словами «павутинки» складемо речення про Батьківщину.
Батьківщина – це…
6. Робота за ілюстрацією
Розгляньте ілюстрацію. Що зображено на малюнку?
VIІ. Підсумок уроку.
- Які букви вивчали на уроці? (Велику і малу букву Щ щ).
- Які звуки вона позначає?
- Про що дізналися? (Про Батьківщину).
- Як зветься Батьківщина? (Україна).
- Чи сподобався вам урок?
- Сьогодні ви всі МОЛОДЦІ, каже Мудра Сова, ви справжні українці.
- На кінець нашого уроку подаруймо всім пісню.
дуже гарна презентація
ВідповістиВидалитиЧудовий урок і дуже гарна презентація!
ВідповістиВидалити